[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text]

Στρώσιμο κινητήρα nitro για τηλεκατευθυνόμενα.

Καταρχήν προετοιμαστείτε προσεχτικά για την διαδικασία του στρωσίματος ενός καινούργιου κινητήρα. Ότι σας περιγράφουμε ισχύουν γενικά αλλά σε κάποια μοντέλα, οι κρίσιμες ρυθμίσεις μπορεί να είναι διαφορετικές. Πρέπει να διαβάσετε και να συγκρίνετε με τις οδηγίες του κατασκευαστή που θα βρείτε στην συσκευασία του μοντέλου σας. Ακόμη θα πρέπει να διαβάσετε και να κατανοήστε τις οδηγίες που ακολουθούν. Λάθος στην εφαρμογή των οδηγιών μπορεί να οδηγήσει στην μείωση της ζωής του κινητήρα ή και σε ζημιές από υπερθέρμανση.

Εάν διαθέτετε ένα «υπέρυθρο θερμόμετρο», μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για την ρύθμιση του καρμπιρατέρ με μεγάλη ακρίβεια. Η πρέπουσα θερμοκρασία που πρέπει να έχει το μπουζί κατά την λειτουργία του κινητήρα είναι περίπου 100° με 110° βαθμούς Κελσίου οπότε εάν η θερμοκρασία είναι μεγαλύτερη κάνετε το μείγμα πιο πλούσιο ξεβιδώνοντας την βαλβίδα καυσίμου κατά 1/8 της στροφής (45°).

Εκκινούμε για πρώτη φορά τον κινητήρα μας με τις ρυθμίσεις του εργοστασίου και τον αφήνουμε να καταναλώσει μισό ντεπόζιτο καύσιμο στο ρελαντί (χαμηλές στροφές στον κινητήρα τόσο που οι ρόδες δεν θα γυρίζουν). Μετά σταματήστε τον κινητήρα και αφήστε τον να κρυώσει για 10 λεπτά.

Προσοχή, θα πρέπει να έχετε αφαιρέσει το καπάκι για καλύτερο αερισμό και ψύξη του κινητήρα.

Πρώτο ντεπόζιτο.

Στην εργοστασιακή του ρύθμιση του το καρμπιρατέρ έχει ρυθμιστεί σε πλούσιο μίγμα (από την εξάτμιση βγαίνει πλούσιος μπλε/άσπρος καπνός που είναι και το σωστό). Σε τέτοια ρύθμιση προστατεύετε ο κινητήρας από υπερθέρμανση αλλά η ανταπόκριση του στο άνοιγμα του γκαζιού θα είναι αργή και η απόδοση του περιορισμένη. Αν δεν παρατηρήσετε καπνό από την εξάτμιση ή ο κινητήρας στο ρελαντί έχει πολλές στροφές και γυρίζουν οι ρόδες, τότε ο κινητήρας λειτουργεί με φτωχό μίγμα. Αμέσως σβήστε τον κινητήρα και ρυθμίστε εκ νέου το καρμπιρατέρ σε πλούσιο μίγμα, όπως θα δείτε στο άρθρο « Ρύθμιση καρμπιρατέρ».

Μετά το μισό ντεπόζιτο με τις ρόδες στον αέρα, είστε έτοιμοι για την πρώτη σας βόλτα. Και αυτή είναι μέρος του στρωσίματος τόσο του κινητήρα όσο και του ίδιου του αυτοκινήτου (διαφορικά, γρανάζια κ.τ.λ.). Διαλέξτε ένα εντελώς επίπεδο άνετο μέρος και ξεκινήστε τον κινητήρα σας. Μόλις ο κινητήρας ξεκινήσει ξεβιδώστε την βαλβίδα καυσίμου ½ της στροφής (180ο ανάποδα από τους δείκτες του ρολογιού).

Αρχίστε να οδηγείτε αργά σε κύκλους των 30 μέτρων. Μην πατήσετε τέρμα γκάζι. Εάν το μίγμα είναι πολύ πλούσιο και ο κινητήρας σβήνει βιδώνετε την βαλβίδα καυσίμου 1/12 της στροφής (30ο) κάθε φορά μέχρι  να είναι επαρκής η τροφοδοσία και ο κινητήρας να είναι μπουκωμένος αλλά να μην σβήνει. Συνεχίστε την βόλτα μέχρι να σχεδόν να τελειώσει το καύσιμο και σβήστε τον κινητήρας. Μην αφήνετε ποτέ τον κινητήρα να σβήσει μόνος του από έλλειψη καυσίμου. Ποτέ μην πατήσετε τέρμα το γκάζι σε αυτή την διαδικασία, μπορεί να καταστρέψετε τον κινητήρα σας.

Μετά το πρώτο ντεπόζιτο.

Αφήστε τον κινητήρα να κρυώσει για 10 λεπτά και ξαναγεμίστε με καύσιμο. Βιδώστε την βαλβίδα καυσίμου 1/8 την στροφής (45ο) και εκκινήστε τον κινητήρα. Οδηγήστε όπως και πριν μέχρι να τελειώσει το καύσιμο. Το τέρμα γκάζι επιτρέπετε αλλά με προοδευτική κίνηση και για ελάχιστο χρόνο, λίγα δευτερόλεπτα. Επαναλάβετε την διαδικασία για 4 ακόμη ντεπόζιτα και τελειώσατε με το στρώσιμο.

Να πατάτε το γκάζι ήπια και προοδευτικά οδηγώντας το μοντέλο σιγά και ομαλά. Ποτέ μην πατάτε απότομα τέρμα γκάζι ή να κρατάτε το τέρμα γκάζι για πολύ ώρα. Θα φθείρεται πολύ γρήγορα τον κινητήρα σας. Πρέπει οι κινήσεις στο γκάζι να είναι ήπιες και προοδευτικές. Ποτέ μην ρυθμίζετε την βαλβίδα του καυσίμου πάνω από 1/8 της στροφής  (45ο) πιο σφιχτά από την εργοστασιακή.

Πάντα να αφήνετε τον κινητήρα να κρυώσει 10-15 λεπτά ανάμεσα στα ντεπόζιτα.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]