[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text]

Συντήρηση τηλεκατευθυνόμενου σκάφους (RC Boat)

Δυστυχώς στην Ελλάδα το 95% των τηλεκατευθυνόμενων σκαφών τρέχουν σε θαλασσινό (αρμυρό) νερό. Αυτό έχει σαν συνέπεια την επιβεβλημένη και συχνότερη συντήρηση των μηχανικών εξαρτημάτων των μοντέλων μας.

Οι περισσότεροι κατασκευαστές δίνουν αρκετές πληροφορίες για τη συντήρηση των μοντέλων στα εγχειρίδια που τα συνοδεύουν. Οι πληροφορίες αυτές αναφέρονται τις περισσότερες φορές για χρήση σε γλυκό νερό αλλά είναι αρκετές ώστε να συντηρήσουμε το σκάφος μας και στην περίπτωση που η χρήση του γίνεται σε αρμυρό νερό, απλά η συντήρηση είναι πιο συχνή.

Παρακάτω παραθέτουμε τις συνήθεις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούμε για να είμαστε σίγουροι ότι το σκάφος μας θα είναι σε πάντα σε καλή κατάσταση.

Πριν μπούμε στο νερό.

Πριν από κάθε χρήση του σκάφους ελέγχουμε διεξοδικά όλο το μοντέλο.

  • Ελέγχουμε αν υπάρχουν ρωγμές στο κύτος και αν οι μπαταρίες είναι φορτισμένες.
  • Αν όλα τα κινούμενα μέρη είναι ελεύθερα να κινηθούν χωρίς εμπόδια και χωρίς να τρίβονται πουθενά.
  • Αν οι σωληνώσεις της υδρόψηξης είναι σε καλή κατάσταση και καλά προσαρμοσμένες στα σημεία επαφής ή αν έχουν τρυπήματα και διαρροές.
  • Ελέγχουμε για διαρροές καυσίμου ή για χαλαρές βίδες σε κρίσιμα σημεία και στον κινητήρα.
  • Ελέγχουμε αν το κουτί των ηλεκτρονικών είναι καλά σφραγισμένο και υδατοστεγής.
  • Εκτελούμε έλεγχο εμβέλειας στην τηλεκατεύθυνση και εκκινούμε τον κινητήρα μας.

Προτείνετε η χρήση fail-safe σε όλα τα μοντέλα αλλά κυρίως στα σκάφη. Στο νερό η απώλεια ελέγχου μπορεί να στείλει το μοντέλο πολύ μακριά και να χαθεί ή να καταστραφεί και στην χειρότερη περίπτωση να τραυματίσει κάποιον.

Όσο είμαστε στο νερό.

Όσο το σκάφος βρίσκεται στο νερό και τρέχει προσέχουμε την έξοδο την υδρόψηξης για ροή νερού. Αν το νερό σταματήσει να πετάγεται σε ικανοποιητική ποσότητα ή τελείως από την έξοδο της υδρόψηξης σταματάμε αμέσως και σβήνουμε τον κινητήρα μας.

Βγάζουμε το σκάφος από το νερό και ελέγχουμε όλο το κύκλωμα ψύξης του κινητήρα. Δεν εκκινούμε τον κινητήρα και δεν βάζουμε το σκάφος ξανά στο νερό αν δεν βρούμε την βλάβη. Ο υδρόψυκτος κινητήρα που δεν έχει αρκετή ροή νερού θα καταστραφεί πολύ γρήγορα.

Όταν βγούμε από το νερό.

Όταν το σκάφος εξέλθει από το νερό για τελευταία φορά της ημέρας καλό είναι να πλένεται εξωτερικά με καθαρό νερό και να σκουπίζεται με ένα μαλακό πανί για αν φύγουν τα άλατα.

Αφαιρούμε τον άξονα ή το flexcable του σκάφους σύμφωνα με την διαδικασία που αναφέρετε στο κάθε εγχειρίδιο και σκουπίζουμε καλά με καθαρό πανί.

Ψεκάζουμε αντισκωριακό σπρέι μέσα στο περίβλημα του άξονα όσο και στον ίδιο τον άξονα για να φύγει η υγρασία.

Τέλος αλείφουμε τον άξονα ή flex cable με γράσο ή ψεκάζουμε σπρέι γράσου και τον επανατοποθετούμε στην θέση του.

Με μια σύριγγα μεγάλου μεγέθους πιέζουμε καθαρό (αν υπάρχει αποσταγμένο) νερό στο κύκλωμα της υδρόψηξης έως ότου όλο το θαλασσινό νερό αφαιρεθεί από αυτό. Στην συνέχει και με την ίδια σύριγγα πιέζουμε αέρα στο κύκλωμα έως ότου φύγει όλο το νερό από αυτό.

Αφαιρούμε το μπουζί από τον κινητήρα και ρίχνουμε λάδι after run στον θάλαμο καύσης και στο καρμπιρατέρ. Περιστρέφουμε 2-3 φορές τον κύλινδρο από την κορδονιέρα ή το rotor start και επαναλαμβάνουμε την διαδικασία έως ότου όλος ο κινητήρας έχει λαδωθεί ικανοποιητικά.

Προσοχή μην το παρακάνετε.

Αν ο κινητήρας πλημμυρίσει με λάδι θα είναι δύσκολο να τον εκκινήσετε την επόμενη φορά. Από την άλλη μεριά αν δεν μπει αρκετό λάδι το ελάχιστο νερό που μπορεί να έχει εισχωρήσει στον κινητήρα από διαρροή νερού ή από το καρμπιρατέρ θα σφίξει και ενδεχομένως να σκουριάσει τον κινητήρα σας.

Η προσωπική μου άποψη και η στάση που κρατάω απέναντι στο θέμα είναι καλύτερα να πλημμυρίσει και να με δυσκολέψει λίγο στην εκκίνηση παρά να φθαρεί και να σκουριάσει.

Στην συνέχεια αφαιρούμε το κάλυμμα του κουτιού των ηλεκτρονικών και ελέγχουμε για εισροή νερού. Αν υπάρχει ελέγχουμε και επισκευάσουμε τον λόγο για τον οποίο συνέβη αυτό. Το νερό και η υγρασία είναι θάνατος για τα ηλεκτρονικά μέρη του σκάφους πόσο μάλλον το αρμυρό νερό.

Τέλος λαδώνουμε ελαφρά όλα τα κινούμενα και μεταλλικά μέρη του σκάφους. Ελέγχουμε και επισκευάσουμε το κύτος από τυχόν ρωγμές ή άλλα προβλήματα. Αποθηκεύουμε το σκάφος σε στεγνό μέρος αφού αφαιρέσουμε όλο το καύσιμο που έχει περισσέψει. Ποτέ δεν αφήνουμε καύσιμο μέσα στο ντεπόζιτο.

Μην προσπαθείτε να εκκινήσετε κινητήρα που έχει κολλήσει από την υγρασία και δεν μπορεί εύκολα να περιστραφεί. Θα κόψετε την κορδονιέρα ή το rotor start και ακόμη χειρότερα μπορεί να καταστρέψετε τον κινητήρα σας. Αφαιρέστε και ανοίξτε τον κινητήρα. Λαδώστε τον καλά και εξαφανίστε τυχόν σκουριές που έχουν εμφανιστεί.

Προσοχή!!!

Οι παραπάνω οδηγίες είναι ενδεικτικές και γενικές. Αποτελούν μέρος της εμπειρίας μας και όχι απόλυτος οδηγός από τον κατασκευαστή. Δεν φέρνουμε καμία ευθύνη ούτε δίνουμε καμία εγγύηση για την χρησιμότητα τους και τους ακολουθείτε με δική σας ευθύνη και κρίση.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]