[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text]

Καύσιμο και Μείγμα σε κινητήρες nitro

Τι είναι το Nitro

Είναι συστατικό του μίγματος που χρησιμοποιείται στα καύσιμο των μοντέλων και συνήθως περιέχεται σε ποσοστό από 5% μέχρι 30%. Όσο μεγαλύτερη περιεκτικότητα έχουμε σε Νίτρο, (Νιτρομεθάνιο), τόση περισσότερη ισχύ βγάζει ο κινητήρας. Η μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε νίτρο, ανεβάζει στροφές στον κινητήρα. Ταυτόχρονα παράγονται μεγαλύτερες θερμοκρασίες, που εάν περάσουν κάποιο όριο μπορεί να καταστρέψουν τον κινητήρα. Η ποιότητα των λιπαντικών στα καύσιμα, μπορούν να προσφέρουν περισσότερη προστασία στην υπερθέρμανση.

Τα υπόλοιπα συστατικά του καυσίμου είναι Μεθανόλη και λιπαντικά όπως καστορέλαιο ή άλλα συνθετικά λιπαντικά. Το Νιτρομεθάνιο επενεργεί σαν καταλύτης στο μείγμα και βοηθά στην αύξηση της ισχύος των αναφλέξεων μέσα στους μοντελιστικούς κινητήρες. Η Μεθανόλη είναι η κύρια καύσιμη ύλη που αναφλέγεται και το καστορέλαιο είναι το ψυκτικό και λιπαντικό μαζί, όλων του κινούμενων μερών του κινητήρα.

Κατά την διάρκεια του στρωσίματος αλλά και αργότερα χρησιμοποιείστε 16% Νίτρο. Χρησιμοποιείστε 20% Νίτρο μόνον για αγώνες και επειδή οι θερμοκρασίες πλέον γίνονται κρίσιμες, θα πρέπει να έχετε μάθει να ρυθμίζετε το καρμπιρατέρ τέλεια.

ΠΛΟΥΣΙΟ ΜΕΙΓΜΑ

Το πλούσιο μείγμα καυσίμου, είναι όταν έχετε μεγάλη ποσότητα καυσίμου σε αναλογία λίγου αέρα. Γυρίζοντας την βελόνα (βίδα) τροφοδοσίας καυσίμου στο καρμπιρατέρ με αντίθετη φορά από τους δείκτες του ρολογιού (ξεβίδωμα), κάνει το μείγμα πλούσιο.

Αυτή η περίπτωση είναι ασφαλής για τον κινητήρα. Το πολύ καύσιμο τον ψύχει και επίσης βαστάει τις στροφές του χαμηλά. Το αποτέλεσμα είναι να μην αναπτύσσονται υψηλές θερμοκρασίες κατά την λειτουργία του, που θα του προκαλούσαν βλάβες και ειδικά πριν το στρώσιμο.

Στην σωστή ρύθμιση ένα παχύ «μπλε» σύννεφο καπνού βγαίνει από την εξάτμιση και μια καθυστέρηση στην ανταπόκριση του γκαζιού είναι η ένδειξη ενός πλούσιου μίγματος. Εάν το παρακάνουμε σε πλούσιο μείγμα ο κινητήρας μπουκώνει, δεν ξεκινά εύκολα και στο τέρμα γκάζι σβήνει.

ΦΤΩΧΟ ΜΕΙΓΜΑ

Το φτωχό μείγμα καυσίμου, είναι όταν έχετε μικρή ποσότητα καυσίμου σε αναλογία πολύ αέρα. Γυρίζοντας την βελόνα (βίδα) τροφοδοσίας καυσίμου με την φορά των δεικτών του ρολογιού, (βίδωμα) το μείγμα γίνεται φτωχό.

Σε περίπτωση φτωχού μίγματος, ο κινητήρας ανεβάζει εντυπωσιακά υψηλές στροφές. Περισσότερες στροφές όμως σημαίνει περισσότερες αναφλέξεις άρα και παραγωγή περισσότερης θερμότητας στην μονάδα του χρόνου. Κάτι τέτοιο θα υπερθερμάνει τον κινητήρα, ο οποίος επιπλέον τροφοδοτούμενος με φτωχή αναλογία καυσίμου λιπαίνεται και λιγότερο, κάνοντας τις συνθήκες λειτουργίας ακόμη πιο κρίσιμες.

Παρατεταμένη λειτουργία του κινητήρα σε κατάσταση υπερθέρμανσης προκαλεί φθορά στα μέταλλα του θαλάμου καύσεως και ειδικά στο χιτώνιο και το πιστόνι. Η φθορά αυτή θα προκαλέσει απώλεια της συμπίεσης του κινητήρα και πτώση της ισχύος του. Αραιό σύννεφο «μπλε» καπνού που βγαίνει από την εξάτμιση ή και καθόλου, καθώς και μία υψηλή συχνότητα θορύβου λειτουργίας του κινητήρα είναι η ένδειξη του φτωχού μίγματος.

[/fusion_text][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]